Bienvenue (chargement en cours - javascript nécessaire)



Agenda
20 et 21 avril 2024
Foire aux plantes du château de la Ferté (Saint-Ambreuil, 71, France)
J'y vais
20 et 21 avril 2024
Printemps aux Jardins (Aiffres, 79, France)
J'y vais
20 et 21 avril 2024
Printemps du Bourgailh (Pessac, 33, France)
J'y vais
20 et 21 avril 2024
Courtanvaux côté jardin (Bessé sur Braye, 72, France)
J'y vais
20 et 21 avril 2024
JardiPlantes (Garlan, 29, France)
J'y vais
20 et 21 avril 2024
Marché aux Fleurs - La Baule (La Baule-Escoublac, 44, France)
J'y vais
Toutes les dates

conférence sur les plantes d'Afrique du Sud

Forum principal - Envoyé par richaud 
Fiche de membre Fiche de membre
conférence sur les plantes d'Afrique du Sud
jeudi 17 septembre 2020 05:14:51
reçu de la CSSA je transmet



Hello folks,

A quick reminder of our free CSSA webinar this Saturday, September 19th, at 10:00 a.m. PDT. This webinar is open to the public and will be broadcast live from Calitzdorp, South Africa.

Buck and Yvonne Hemenway present
Plant Discovery in South Africa Registration Link

As plant lovers know, there is nothing as fulfilling as seeing a plant growing happily in nature whose cousin has been carefully nurtured in a collection. We all marvel at the ability of succulent plants to survive, even thrive in conditions that appear to be so extreme that survival alone is incomprehensible. Of course, most of us do not speak plant, so we will never know how a seed started growing in that crack in the rock.

Please join Buck and Yvonne as they explore South Africa and find plants, mostly succulent plants, growing in some interesting places.

A Short Biography of Buck Hemenway

Buck Hemenway and his wife Yvonne are enthusiastic growers of succulent plants. Their one-time hobby turned into the Prickly Palace nursery, which supplied cacti and succulents to the retail nursery trade in Southern California for 15 years. He is past president and lifetime member of both Gates C&S Society and San Gabriel Valley C&S Society and served for 10 years on the board of the Cactus and Succulent Society of America. They are long-time members of the British Cactus and Succulent Society and the Succulent Society of South Africa.

Both are “Northern” people. Yvonne is Canadian and Buck was born and raised in Portland, Oregon. They traveled to southern Africa on several occasions, visiting southwest Namibia as well as the Karoos in South Africa. They have a continuing love affair with South Africa and have purchased property there and are living in Calitzdorp in the Klein Karoo. They saw the need for a Succulent Club in their area, so formed tte Calitzdorp Succulent Society with the help of several friends there. The Society now produces Vetplantfees, Afrikaans for Succulent Plant Festival, which attracts thousands of visitors and hungry buyers from all over southern South Africa on the third weekend of September in all years except Covid ones.


Buck and Yvonne Hemenway
To register for the webinar in advance Click here.
After registering, you will receive a confirmation email.

Are you a CSSA member? Please join us! [cactusandsucculentsociety.org]
Fiche de membre Fiche de membre
Re: conférence sur les plantes d'Afrique du Sud
jeudi 17 septembre 2020 05:49:16
¨Pour s'inscrire, c'est là
[us02web.zoom.us]
Fiche de membre Fiche de membre
Re: conférence sur les plantes d'Afrique du Sud
jeudi 17 septembre 2020 11:05:13
merci pour l'information
chipez
Auteur:

Votre adresse électronique:


Sujet:


Attention : votre message doit respecter la charte du forum du CF.

Pièces jointes:
  • Types de fichier autorisés : gif, jpg, png, doc, odt, xls, ods, txt, pdf, xlsx, docx, pptx, jpeg, mp4, webp
  • La taille d'un fichier ne peut pas excéder 300 KB (Voyez ici comment réduire facilement la taille de vos photos)
  • L'ensemble des fichiers ne peut excéder 1.46 MB
  • 5 fichiers supplémentaires peuvent être joints à ce message

Mesure anti-SPAM :
Recopiez le code que vous voyez dans le champ ci-dessous. Cette mesure sert à bloquer les robots informatiques qui tentent de polluer ce site. Si le code n'est pas clair, essayez de le deviner. Si vous faites erreur, une nouvelle image sera créée et vous pourrez essayer à nouveau.
Message: